lunes, 5 de marzo de 2012

UNA JORNADA A L’ESCOLETA

Seguidament realitzaré una breu explicació del dia a dia dintre d’una escoleta. De 9:00-9:30 les portes de l’escoleta es mantindran obertes per a donar la benvinguda als infants. Cada mestra estirà a la seva aula i a mesura que els infants van arribant els acull i els hi dona la benvinguda amb gestos amorosos i bones paraules. A les 9:30 les portes de l’escoleta es tanquen i a partir d’aquest moment ja no es pot obrir més la porta. Per començar el dia els nens s’asseuen tots en rotllana i fan una petita assemblea per vorer qui ha vingut avui a l’escola o qui s’ha quedat a casa seva. En aquesta petita activitat hi ha interacció per part de la mestra i també per part dels infants. A les 10:00 els infants es fan netes les mans i es dirigeixen al menjador per a esmorzar. A les 10:30, quan acaben de esmorcar es dirigeixen una altra vegada a la seva aula i si es necessari la mestra realitza el canvi de bolquers i els nens es netegen les mans, la cara i les dents. Una vegada estan tots llestos realitzen alguna activitat o alguna proposta de joc. Algun dia tenen psicomotricitat o jocs d’experimentació i manipulació a una sala dedicada expressament a aquestes activitats. Quan finalitzen l’activitat, és a dir, cap a les 11:30 els infants surten a l’espai i allí tenen mitja hora de joc a l’aire lliure on disposen d’una arener, una estructura de joc, una caseta i diversos cotxes i motos. A les 12:00 entren a l’aula, es realitza el canvi de bolquers i el canvi de roba si fos necessari, es renten les mans i la cara i es prepara l’aula per al moment del descans o relaxació. A les 12:30 recullen els matalassos i els xumets, la mestra els pentina. A les 12:45 s’obrin les portes de l’escoleta per a aquells nens que no es queden a dinar. A les 13:15 es tornen a tancar les portes i els nens surten al menjador, on es reuneixen amb la resta de nens de l’escoleta. Finalment, a les 13:45 els infants tornen a entrar dintre de la seva aula per netejar-se. A les 14:00 es tornen a obrir les portes per acomiadar als nens que quedaven a l’escoleta.

L’organització de les rutines i del dia a dia dintre de l’aula el decideix l’equip educatiu que hi treballa juntament amb la directora. Les activitats que es realitzen donen diferents possibilitats d’aprenentatge als infants, ells mateixos en algunes activitats decideixen si volen treballar tots sols, en gran grup o en petit grup, per exemple en les activitats de manipulació son ells mateixos els que decideixen que volen fer, amb qui i quan.

La relació amb les famílies és molt important a l’hora de treballar amb els infants, per això les educadores treballen junt amb les famílies, d’aquesta manera tots plegats obtindran una bona educació per a l’infant.

Per finalitzar dir que l’escola té un pla de acollida per als nous infants, en el qual s’especifica que es té que dur a terme un període d’adaptació en el qual es troba la família, el nen i la mestra. Aquest període pot variar depenent de l’adaptació de cada nen. A les escoles es dona molta importància al període d’adaptació dels infants, però algú ha vist que es realitzi un període d’adaptació per a un mestre que entre nou a una escola?...

No hay comentarios:

Publicar un comentario