lunes, 5 de marzo de 2012

LES MEVES PORS

Bé, quan un comença a pensar en tot allò que té por comencen les angoixes i surten altres pors que no ens havíem imaginat que ens sorgirien. La veritat és que quan penso en la meva futura tasca com a docent, em plantejo mil dubtes i mil qüestions que em fan partir per si tal vegada no sabre solucionar-les.


Les coses que més m’angoixen de la tasca com a docent són:


-La relació amb altres mestres de la mateixa línea educativa serà adient?.


-Els primers dies dintre de l’aula sabre controlar la situació de nervis o aquesta em sobrepassarà i em jugarà males passades?.


- Saber ajudar als nens a satisfer les seves necessitats?.


-Com serà la relació amb les famílies? Mostraré seguretat i confiança?.


-Tindré capacitat d’observació?


-Saber ajustar-me a les expectatives de les famílies?


-Serè capaç de demanar ajuda a altres docents o inclòs a les famílies quan ho necessiti?.


-Si l’escola treballa mitjançant una metodologia que a mi no m’agrada, com ho podré fer per a canviar la situació dintre de la meva aula?.


-Connectaré bé amb els nens?.


-Com he d’actuar davant situacions complicades amb les famílies?.




De totes les pors esmentades anteriorment n’hi ha tres que són les que més m’angoixen i a les quals seguidament els hi intentaré donar una resposta:



-Com serà la relació amb les famílies? Mostraré seguretat i confiança? Hi ha molts de tipus de famílies, per això penso que les relacions amb les famílies no seran totes iguals, ja que unes ens transmetran més confiança que unes altres. Però nosaltres com a docents hem de tractar a totes les famílies per igual i mostrar-los seguretat i confiança amb nosaltres mateixos, ja que els seus fills passen una part de dia junt a nosaltres i per això és molt important que ells se’n adonin que sabem ben bé el que anem a realitzar.



-Si l’escola treballa mitjançant una metodologia que a mi no m’agrada, com ho podré fer per a canviar la situació dintre de la meva aula? Si em toca treballar a una escola on treballen mitjançant una metodologia que no em sembla adient, l’únic que puc fer es realitzar les tasques amb la metodologia que jo vegi convenient, i seguidament, utilitzar la metodologia amb la qual es treballa en el centre per comprovar si els nens han adquirit els coneixements que volia transmetre amb l’activitat realitzada.



-Connectaré bé amb els nens? I finalment, aquesta pregunta mai sabre com connectaré amb els nens fins que em trobi immersa dintre de l’aula. Penso que connectaré bé amb els nens i ells amb jo, ja que si tots posem un poc de la nostra part crearem un clima relaxat i bo per a treballar tots plegats.




Finalment dir que per solucionar totes les altres qüestions que m’angoixen he de treballar amb la ment molt oberta i ser sempre positiva. Mai ens hem de deixar portar per els pensaments negatius, sinó tot al contrari hem de tenir la ment ben oberta i la mirada centrada al davant per a poder resoldre totes les pors i situacions d’angoixa que se’ns presentin en la nostra tasca com a docents.

No hay comentarios:

Publicar un comentario