lunes, 5 de marzo de 2012

COM SÓN ELS CENTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL?

El centre on jo vaig realitzar les pràctiques és un centre molt petit, ja que tan sols té un aula per a 0-1 (nadons), un aula per a 1-2 (mitjans) i un aula per a 2-3 (grossos). La veritat és que és un centre petit però molt acollidor. Seguidament deixo dibuixada una mica per damunt l’estructura del centre, és un dibuix molt bàsic, però així us poder fer una idea del centre en general.


Podem dir que aquest centre es diferència d’una escola 3-6 en moltes coses. Per exemple com ja he dit anteriorment el centre és molt petit, les escoles 3-6 tenen unes dimensions més grans. El que si podem trobar a una escoleta que no hi ha una escola 3-6 són banys dintre de les aules, i espais destinats per al descans a la mateixa aula. A les escoles trobem també un gran espai a l’aire lliure de vegades envoltat de vegetació i de diferents tipus de sòls, al contrari que a l’escoleta en la qual jo vaig realitzar pràctiques, en la qual tan sols hi havia un arbre en tot el pati i el terra era de ciment i goma.


Es impossible de trobar un centre ideal, ja que cada a cada un li agraden les coses d’una manera. Des de el meu punt de vista el que afegiria a aquesta escoleta per a que fos una escoleta més completa és una sala destinada únicament per a la psicomotricitat, una sala menjador, un espai per a les activitats d’experimentació i manipulació, una sala de la llum i un pati més ampli i amb més elements naturals. Si aquesta escoleta tingués totes aquestes coses, per a mi començaria a semblar-me una “escola ideal”.

No hay comentarios:

Publicar un comentario