martes, 17 de abril de 2012

UNA BONA PRÀCTICA D’AULA

L’últim dia de classe, al seminari, varem estar parlant de les bones pràctiques dintre de l’escola.
Seguidament explicaré la pràctica que jo vaig escollir i que varem comentar amb la resta de companys.

La bona pràctica que vaig estriar l’he anomenat: Experimentació i manipulació. Crec que simplement amb llegir el títol ja ens podem adonar cap a on va encaminada aquesta pràctica i quin és el seu principal objectiu.

L’activitat es va dur a terme amb infants d’un a dos anys, a un espai que es fa servir com a sala d’usos múltiples, és a dir, la proposta es va realitzar fora de l’aula ordinària. Aquesta bona pràctica es va realitzar tan sols un dia, després de l’esmorcar i fent servir a més a més l’estona de l’esplai.

El principals objectius d’aquesta activitat eren els següents:
- Manipular i experimentar amb diferents materials.
- Respectar els ritmes dels infants i la manera de fer de cada un d’ells.
- Estimular els sentits.

La fonamentació teòrica d’aquesta bona pràctica potser estiga basada en les aportacions metodològiques del constructivisme, en el procés d’ensenyança aprenentatge en el qual les
activitats d’experimentació i manipulació contribueixen al desenvolupament del nen. Penso que la tutora en realitzar l’activitat el que volia aconseguir era que els nens desenvolupin i aprenguin des de la base del seu coneixement, mitjançant allò que van aprenent i interioritzant.

Penso que la mestra va estar molt contenta d’haver realitzat aquesta bona pràctica amb els infants, ja que varem poder observar com gaudien d’aquesta nova activitat i com anaven experimentant amb autonomia. Durant l’activitat la mestra va adquirir un paper d’observadora
i només intervenia si algun dels nens demanava el seu suport o en el cas que ella o veia convenient intervenir. Com que aquesta proposta va tenir tant d’èxit entre els infants, el centre la va veure com una pràctica molt positiva i es va decidir realitzar a la resta de nivells.

Les meves companyes varen comentar les bones pràctiques d’aula que elles havien observat i em vaig adonar que algunes d’aquestes no es donen al centre on jo vaig realitzar les pràctiques, com per exemple el treball intercicle.

No hay comentarios:

Publicar un comentario