Seguidament realitzaré una breu explicació del dia a dia dintre d’una escoleta. De 9:00-9:30 les portes de l’escoleta es mantindran obertes per a donar la benvinguda als infants. Cada mestra estirà a la seva aula i a mesura que els infants van arribant els acull i els hi dona la benvinguda amb gestos amorosos i bones paraules. A les 9:30 les portes de l’escoleta es tanquen i a partir d’aquest moment ja no es pot obrir més la porta. Per començar el dia els nens s’asseuen tots en rotllana i fan una petita assemblea per vorer qui ha vingut avui a l’escola o qui s’ha quedat a casa seva. En aquesta petita activitat hi ha interacció per part de la mestra i també per part dels infants. A les 10:00 els infants es fan netes les mans i es dirigeixen al menjador per a esmorzar. A les 10:30, quan acaben de esmorcar es dirigeixen una altra vegada a la seva aula i si es necessari la mestra realitza el canvi de bolquers i els nens es netegen les mans, la cara i les dents. Una vegada estan tots llestos realitzen alguna activitat o alguna proposta de joc. Algun dia tenen psicomotricitat o jocs d’experimentació i manipulació a una sala dedicada expressament a aquestes activitats. Quan finalitzen l’activitat, és a dir, cap a les 11:30 els infants surten a l’espai i allí tenen mitja hora de joc a l’aire lliure on disposen d’una arener, una estructura de joc, una caseta i diversos cotxes i motos. A les 12:00 entren a l’aula, es realitza el canvi de bolquers i el canvi de roba si fos necessari, es renten les mans i la cara i es prepara l’aula per al moment del descans o relaxació. A les 12:30 recullen els matalassos i els xumets, la mestra els pentina. A les 12:45 s’obrin les portes de l’escoleta per a aquells nens que no es queden a dinar. A les 13:15 es tornen a tancar les portes i els nens surten al menjador, on es reuneixen amb la resta de nens de l’escoleta. Finalment, a les 13:45 els infants tornen a entrar dintre de la seva aula per netejar-se. A les 14:00 es tornen a obrir les portes per acomiadar als nens que quedaven a l’escoleta.
Per finalitzar dir que l’escola té un pla de acollida per als nous infants, en el qual s’especifica que es té que dur a terme un període d’adaptació en el qual es troba la família, el nen i la mestra. Aquest període pot variar depenent de l’adaptació de cada nen. A les escoles es dona molta importància al període d’adaptació dels infants, però algú ha vist que es realitzi un període d’adaptació per a un mestre que entre nou a una escola?...
No hay comentarios:
Publicar un comentario