No crec que existeixi cent per cent un mestre ideal, ja que tots som persones i com a persones tots cometem errors i tenim coses negatives i positives. Doncs, jo no parlaré del mestre ideal, sinó de com ha de ser un bon mestre segons el meu criteri.
Un bon mestre és aquell que motiva als alumnes, que transmet amb passió els coneixements als infants, que sap reflexionar envers la seva tasca i tornar a formular-la si aquesta no és del tot adient. Un mestre ha de ser un bon investigador, és a dir, aquest no ha d’estar mai de mans creuades, sinó que ha de anar cercant noves propostes de joc i no caure mai en la rutina, sinó tot al contrari, cercar propostes de treball innovadores. Un altra punt important que ha de tenir un bon educador és que en tot moment ha de cercar el interès dels alumnes perquè aquestos no s’avorreixin o perdin el interès. D’altra banda he de dir que el mestre ha de saber reflexionar sobre la seva tasca docent i fer-se preguntes com: el infants tenen interès per allò que estic dient? La tasca que hem realitzat ha estat del tot positiva o podríem modificar alguns aspectes?. És bo que el docent tingui la capacitat de reflexionar sobre la seva tasca, ja que d’aquesta manera serà capaç de modificar-la en el cas que fos necessari.
Hi ha moltes coses que dir de un bon mestre, però he plasmat les que són més importants per a mi, ja que sinó em podria passar un dia sencer escrivint com ha de ser un bon mestre.
El perfil d’un mestre de 0-3 i el perfil d’un mestre de 3-6 per a mi ha de ser ben igual. Si que es veritat que cada un ha estudiat per a treballar amb una etapa diferent, però com a bons professionals tenen que tenir el mateix perfil, és a dir, han d’educar, ensenyar, respectar els ritmes individuals de cada infant, han de motivar-los, estimar-los, etc... per aquesta raó penso que el dos perfils són ben iguals, simplement tenen la diferència de l’edat.
Que ha dir de les meves pràctiques, el mestre que hi havia a l’aula a on vaig realitzar les pràctiques per a mi és un bon mestre, és a dir, té moltes de les coses que ha de tenir un bon mestre per a mi i que ja he nombrat amb anterioritat. Vaig gaudir molt de les meves pràctiques i vaig aprendre moltíssim gràcies a tot l’equip educatiu del centre, ja que tots junts treballaven molt be i formaven un gran equip.
Ja vaig començar la meva tasca de docent amb nens de 0-3 anys, la veritat és que comences a treballar una mica angoixat, però poc a poc descobrint un nou món, el qual amb el pas dels anys i mitjançant l’experiència et va fent canviar la teva forma de pensar, de treballar i de veure el món, i tot això sempre d’una manera positiva. Gràcies a tot això penso que podré arribar a ser una bona mestra, però mai una mestra ideal, ja que un mestre ha d’estar sempre en continua formació, investigant i cercant per a no caure en la rutina.
Alicia he gaudit molt amb la lectura d’aquesta entrada, probablement perquè les dues compartim la creença que no existeix un mestre ideal, sinó que cada docent s’ha d’adaptar a les característiques del grup d’infants que té al seu davant.
ResponderEliminarM’he quedat amb tres idees del teu relat, que amb el teu permís he unit en aquest paràgraf:
El mestre, nosaltres, hem de ser investigadors, que ens facem preguntes constantment, per a que, poc a poc, anem descobrint un nou món. El qual ens farà canviar la nostra forma de pensar i, per tant, la nostra manera de veure el món.
Gràcies per la teva reflexió! ;-)