L’últim dia de classe, al seminari, varem estar parlant de les bones pràctiques dintre de l’escola.
Seguidament explicaré la pràctica que jo vaig escollir i que varem comentar amb la resta de companys.
La bona pràctica que vaig estriar l’he anomenat: Experimentació i manipulació. Crec que simplement amb llegir el títol ja ens podem adonar cap a on va encaminada aquesta pràctica i quin és el seu principal objectiu.
L’activitat es va dur a terme amb infants d’un a dos anys, a un espai que es fa servir com a sala d’usos múltiples, és a dir, la proposta es va realitzar fora de l’aula ordinària. Aquesta bona pràctica es va realitzar tan sols un dia, després de l’esmorcar i fent servir a més a més l’estona de l’esplai.
El principals objectius d’aquesta activitat eren els següents:
- Manipular i experimentar amb diferents materials.
- Respectar els ritmes dels infants i la manera de fer de cada un d’ells.
- Estimular els sentits.
La fonamentació teòrica d’aquesta bona pràctica potser estiga basada en les aportacions metodològiques del constructivisme, en el procés d’ensenyança aprenentatge en el qual les
activitats d’experimentació i manipulació contribueixen al desenvolupament del nen. Penso que la tutora en realitzar l’activitat el que volia aconseguir era que els nens desenvolupin i aprenguin des de la base del seu coneixement, mitjançant allò que van aprenent i interioritzant.
Penso que la mestra va estar molt contenta d’haver realitzat aquesta bona pràctica amb els infants, ja que varem poder observar com gaudien d’aquesta nova activitat i com anaven experimentant amb autonomia. Durant l’activitat la mestra va adquirir un paper d’observadora
i només intervenia si algun dels nens demanava el seu suport o en el cas que ella o veia convenient intervenir. Com que aquesta proposta va tenir tant d’èxit entre els infants, el centre la va veure com una pràctica molt positiva i es va decidir realitzar a la resta de nivells.
Les meves companyes varen comentar les bones pràctiques d’aula que elles havien observat i em vaig adonar que algunes d’aquestes no es donen al centre on jo vaig realitzar les pràctiques, com per exemple el treball intercicle.
No hay comentarios:
Publicar un comentario